Dotazy

Úvod DOTAZY

• Je nutné se v eshopu registrovat?

V našem eshopu se není třeba předem registrovat. Objednávka je rychlá, velmi snadná a není omezena minimálním odběrem. Pro nakupování si jednoduše a pohodlně vyberete výrobky o které máte zájem, vložíte je do košíku a vyplníte objednací formulář.

• Co znamenají všechny ty slevové kupóny k objednávkám?

Ke každé vyřízené objednávce dostanete slevové kupóny od našich partnerů.

• Pokud není u programu uvedena verze, o jakou verzi se jedná?

Obecně platí, že téměř nikdy nedodáváme licenci k software k jiné než k aktuální verzi, protože firmy software stále vyvíjejí a číslují, není u produktů číslo verze, protože se vždy jedná o verzi aktuální. Řada licencí není vázána ani na jazykovou verzi programu.

• Jsou všechny programy zasílány formou elektronické licence (ESD)?

Ano, u většiny programů je licenční kód konečnému zákazníkovi zasílám elektonickou formou emailem ve kterém obdržíte internetovou adresu, kde si můžete stáhnout plnou verzi software.
Následující programy jsou zákazníkovi zasílány v krabicové verzi nebo na originálním CD/DVD:
» Program pro vyplňování a tisk formulářů FormFiller s CD a manuálem.
» Operační systémy Windows jsou zasílány na dobírku s originálním CD/DVD - volitelné u Windows 10 (DVD nebo ESD).
» Účetní programy jsou zasílány dobírkou na originálním CD/DVD s manuálem.

• Co znamená Multi-device?

Multi-Device je snadno použitelné řešení pro více platforem (iOS, Windows, Android aj.) sjednocené pod jednu licenci. Příklad: Zakoupíte-li tři licence produktu, který je Multi-device, můžete dvě licence použít na PC a jednu na Android nebo jednu licenci na PC, jednu na chytrý telefon a třetí licenci na tablet. Je na vás, jak s licencí naložíte.

• Co znamená zkratka ESD

Zkratka ESD (Electronic Software Distribution) znamená, že produkt není distribuován jako klasická krabicová verze, ale formou elektronické licence, kdy zákazník obdrží aktivační klíč nejčastěji emailem. Aktivační klíč zákazník vloží do příslušného políčka zkušební verze programu a tím aktivuje plnou verzi bez omezení po dobu trvání licence.

• Jaký je rozdíl mezi "krabicovou" a elektronickou (ESD) distribucí software?

Elektronické licence jsou plnohodnotné a zahrnují jak technickou podporu tak i možnost upgrade na vyšší verzi programu, jako by byly zakoupeny ve standardní krabicové podobě. Výhodou elektronických licencí oproti "krabicovým" verzím software je především:
» nižší cena
» absence transakčních nákladů (poštovné, atd.)
» rychlejší distribuce programu (po úhradě je možno stáhnout program okamžitě ze stránek výrobce)
» odpadá fyzické znehodnocení

• Je možné program získat na originálním CD/DVD?

Většina výrobců již neposkytují originální CD k programu. Spoléhají na to, že si zákazník program stáhne z internetových stránek, zakoupí licenci a program sám zazálohuje vypálením na CD nebo Flash USB. Pokud nemáte možnost si zakoupený program vypálit či jinak zazálohovat, doporučujeme nechat si objednané programy zazálohovat na USB. V objednávce vyberte položku "Licence elektronicky + program zazálohovat na USB".

• Jakým způsobem mohu provést úhradu za objednané zboží?

U většiny produktů, které zakoupíte na našich stránkách je upřednostňována platba předem (kromě programů, které zasílají naši partneři na dobírku, zboží uhradíte České poště při předání zásilky). Po vytvoření a potvrzení objednávky jsou Vám elektronickou poštou zaslány na Váš email informace pro platbu převodem (číslo účtu, variabilní symbol, částka v Kč s DPH). Může se stát, že email skončí ve spamu. Potvrzující email s informacemi je odesílán okamžitě po Vaší objednávce. Pokud potvrzující email nepřijde do 1h od Vaší objednávky, podívajte se do spamového koše, nebo nás kontaktujte na tel. +420 725 669 889. Platbu lze poukázat bankovním převodem nebo poštovní poukázkou (složenkou) typu A.

• Mohu požádat o vystavení zálohové faktury?

Ano, pokud požádáte o vystavení zálohové faktury, vystavíme vám ji. Stačí o Zálohovou fakturu požádat na konci objednávky v poli "Poznámka k objednávce" nebo na emailu obchod@sofe.cz.

• Proč musí být platba uhrazena předem?

Velké množství programů, které můžete zakoupit na našem eshopu, se registrují na koncového uživatele. Pokud by však nedošlo k odebrání produktu (licence) z důvodu nevyzvednutí zásilky, stal by se produkt dále neprodejným.

• Nenašel jsem v nabídce program který sháním, můžete mi ho sehnat?

Máme kontakty na mnohé výrobce a distributory programů a né všechny programy máme v nabídce. Pokud jste v našem eshopu nenašli požadovaný program, napište si o něj na emailu obchod@sofe.cz.

• Dodáváte k programům český návod?

K programům, české návody nedodáváme. Zákon na ochranu spotřebitele sice stanovuje povinnost prodejce opatřit prodávané zboží českým návodem, ale "prodej software" je ve skutečnosti "poskytnutím (či zprostředkováním) práva užívat autorské dílo", nikoli "prodejem zboží". Na software se povinnost dodávat české návody v tom smyslu, v jakém by to uživatel uvítal, nevztahuje.

• Mohu si program vyzkoušet před jeho zakoupením?

Ano, k většině programům v naší nabídce jsou zdarma dostupné demoverze nebo zkušební verze, které je možné si stáhnout z internetu. Demoverze umožňuje vyzkoušet si funkčnost a ovládání programu, o který máte zájem. Důrazně doporučujeme demoverze používat a daný produkt nejdříve vyzkoušet, abyste si mohli bez problémů ověřit, že Vám program bude vyhovovat. Můžete tím předejít pozdějšímu zklamání po zakoupení programu.

• Není pro mě lepší nakoupit program přímo u českého výrobce než přes SOFE?

Nic tím nezískáte, naopak. Cokoli Vám nabízí český výrobce (Eset, Avast, AVG, Autopark, ActivityMon, účto Tichý, účto Pohoda, účto Money S3), nabízíme i my. Tím je myšlena např. technická podpora od výrobce, aktualizace zdarma atp. Výrobce se těchto služeb nezříká jen proto, že nakoupíte od nás. Tím že nakoupíte přes nás můžete získat lepší cenu, popř. nějaký dárek zdarma, který ke zboží nabízíme. Se všemi výrobci úzce spolupracujeme.

• Jak poznám, že je program v české lokalizaci?

Je nutné si tuto informaci ověřit u výrobce, popř. nám napsat na email obchod@sofe.cz. a my tuto informaci zjistíme u výrobce.

• Bude Vámi dodaná licence fungovat na českou verzi programu?

Odpověď na uvedenou otázku zní – nabízí-li českou verzi programu XY jeho autor, bude dodaný registrační klíč v naprosté většině případů fungovat v anglické i v české verzi. Je-li pro vás čeština životně důležitá, důrazně doporučujeme před objednáním zkontrolovat, zda autor na svých stránkách oficiální českou verzi nabízí, či nikoli. Pokud ne, existuje ještě možnost, že existuje počeštění "neoficiální". Nicméně v tomto případě už neumíme zaručit, že bude možné registrační klíč použít i do takto "podomácku" vyrobené lokalizované verze. Někdy ano, někdy ne – za funkčnost klíče ručíme pouze u oficiálních verzí programu nabízených přímo autorem / výrobcem.

• Jaký je rozdíl mezi updatem, upgradem a obnovením licence?

» Update je aktualizace programu z důvodu opravy chyb (funkčních, bezpečnostních aj.) Updaty vydává výrobce programu a je bezplatně ke stažení.
» Upgrade je vylepšení programu na vyšší verzi (např. Artisteer Home verze 3 na Artisteer Home verzi 4). Novou verzi softwarového programu může zakoupit majitel předchozí licence, který toto vlastnictví prokáže. Ve většině případů je tímto vlastnictvím licence, která se skládá z kombinace čísel a písmen (např. AMS2A2-73D273-BF2597) a tuto licenci nám zašle společně s objednávkou (licenční kód vloží do komentáře k objednávce). Tato licence bude u výrobce ověřena. Dále touto licencí může být licenční soubor, který je nutné nám také zaslat na email obchod@sofe.cz. Upgrade může být také přechod z nižšší verze programu na vyšší verzi programu (např. Artisteer Home na Artisteer Standard). Upgrade je zpravidla znatelně levnější než plná verze programu.
» Obnovení / prodloužení licence se většinou týká antivirových programů, kde prvním nákupem zakoupíte produkt na 1-3 roky (po tuto dobu se zdarma aktualizuje virová databáze programu popř. je i zdarma vyšší verze programu) a po této době je nutné pro správnou funkci programu zakoupit obnovení virové databáze, aby stále software plnil funkci antivirového programu. Obnovením také přecházíte nas další verzi programu, pokud je v době nákupu k dispozici. Obnovení může zakoupit majitel předchozí licence, který toto vlastnictví prokáže. Ve většině případů je tímto vlastnictvím licence, která se skládá z kombinace čísel a písmen (např. AMS2A2-73D273-BF2597) a tuto licenci nám zašle společně s objednávkou (licenční kód vloží do komentáře k objednávce). Tato licence bude u výrobce ověřena. Dále touto licencí může být licenční soubor, který je nutné nám také zaslat na email obchod@sofe.cz.

• Co dělat kupuji-li software pro jiného uživatele?

Jestliže však objednáváte licenci nikoli pro sebe, ale pro někoho jiného, vystupujete jako další zprostředkovatel/prodejce/dealer. Je v naprosté většině případů nutné, abyste v objednávce uvedli kontaktní údaje konečného uživatele programu – minimálně celé jméno, poštovní a elektronickou adresu. Bez údajů o konečném uživateli programu se většinou objednávka nedá správně vyřídit, protože jméno, adresa a email uživatele se jednak často stávají součástí licenčních kódů a klíčů, jednak je autoři/výrobci používají k identifikaci registrovaných uživatelů při uplatňování nároku na upgrade nebo technickou podporu.

• Mám po zaplacení registračního poplatku nárok na nějaké Upgrady?

Na tuto otázku nelze odpovědět obecně. Politika poskytování nových verzí se liší – někdy získáte nárok na veškeré budoucí nové verze zdarma, u jiných programů máte na bezplatné upgrady nárok pouze po určitou omezenou dobu a konečně u některých programů nejsou upgrady v ceně zahrnuty vůbec, nebo je třeba si je předem předplatit. Je-li pro Vás tato informace důležitá, podívejte se na stránky autora (většina autorů tuto informaci uvádí) nebo se nás na upgrade politiku u konkrétního programu zeptejte.

• Co je druhotný software a jak funguje?

Více se o druhotném software dozvíte zde.